lördag 17 april 2010

REP2

Mitt i Sundsvall i en träningslokal bakom Strand Hotell samlas tjugo tjejer två gånger i veckan för att träna cheerleading. De svarta och guldfärgade pom-ponsen ligger i en hög på golvet och tjejerna börjar värma upp. Spegelväggar, klargrönt golv och en stor studsmatta i ena hörnet. I början av mars under redaktionsövningen plåtade jag tjejerna i Sundsvalls Cheerleders till bildrepet.


Jag gjorde ett annat urval än det som vi gjorde när vi satte ihop tidningen. Här kommer lite nya smakprov.



Petra Wikström (underst i bilden) 18 år har tränat med klubben sedan 2008 och har taktkänslan i blodet.


– Jag kunde ingenting om cheerleading innan jag började. Det var bara något jag sett på film. För det flesta som börjar är det likadant som för mig. Att vara vig är inte det viktiga men

taktkänsla och rytm är ju såklart ett plus att ha, säger hon.




0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP