måndag 12 april 2010

på hjul en söndag.




Jag har cyklat hela vintern, trotsat snöstorm och isiga vägar. Min lila kärringsnurra har inte svikit mig ens den kallaste vinterdagen. Nu var det ett tag sedan jag tog cykeln till affären och tyvärr dröjer det nog innan det blir av. Förra veckan stod jag nämligen med en avbruten nyckel i handen och andra halvan i cykellåset. Vart lånar man avbitartång? hos cykelnisse?

Idag åt jag första lunchen utomhus i solen. Vi satt på balkongen hemma hos Linda och Fredrik. De tog fram cykeln åt Ellen och jag stod däruppe på femte våningen och tittade ned på henne. Hon har lärt sig cykla utan stödhjul och kan sladda i gruset. Att jag stod där och tittade när hon cyklade fram och tillbaka nere på gården gjorde nog henne ännu modigare och sådär sött kaxig.Vårkänslor i luften utan tvekan.



Här ovan är några rutor från en annan solig dag, i ett vårigt Malmö.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP