måndag 7 juni 2010

Grönt är skönt

och det har väl inte undgått er heller? För en vecka sedan bytte jag ut ett soligt Sundsvall mot ett lika soligt men ännu varmare och grönare Malmö. Tillsammans med resten av invånarna har jag verkligen njutit de senaste dagarna och tagit vara på så många soltimmar jag kunnat. Jag har promenerat längs kanelen i stan, genom Slottsparken och Kungsparken och strosat i Västra Hamnen. Och det märks att Malmöborna haft en gråmulen höst när så gott som varenda gräsplätt i stan är upptagen, köerna till glassbarer och togo-restauranger ringlar sig ut på gatorna och kanalen fyllts av trampbåtar och kanoter. I parkerna doftar det från engångsgrillar och spelas kubb, vad mer kan jag säga än att det är underbart.

Som ni ser nedan har jag också ägnat mig åt att smygplåta Malmöborna och låtit bli att gå särskligt nära, jag tycker helt enkelt att man ska få njuta ostört av sådana här sköna stunder.

0 kommentarer:

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP