lördag 9 april 2011

Stefan Andersson

För några veckor sedan träffade jag den här göteborgaren. Stefan Andersson är musiker, låtskrivare och berättare. Jag åkte ut på detta jobb åt GT helt ovetandes om var det egentligen var för bilder som skulle tas och helt plötsligt stod vi i Livrustkammaren på slottet. Det var premiär för Stefan Anderssons tolkning av en historisk berättelse om Gustav lll framförd som ett musikstycke. Något jag förstod långt efteråt.

Tydligen levererade jag vad det ville ha och det blev helsida i tidningen, även om dragarbilden var så gott som täckt av en vit fet rubrik och den andra skuren till frimärkesstorlek, men det är ju en annan femma.

1 kommentarer:

johan 9 april 2011 kl. 16:10  

Är han på tapeten igen? var nog 20 år sen?
Denna låt var poppis att dansa tryckare till när jag var typ 12

http://www.youtube.com/watch?v=Am0Y9isbJPE

  © Blogger template 'Photoblog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP